Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Zaktualizuj preferencje dotyczące plików cookie
  • Flaga Unii Europejskiej

Najważniejsze, to wspierać przedsiębiorców 7 / 8 / 2014

Urządzenia fiskalne, niemal każdy przedsiębiorca ma z nimi do czynienia na co dzień. Do niedawna były postrzegane głównie jako znak uciążliwego obowiązku wobec fiskusa. Te czasy jednak powoli mijają, a rzeczywiste wsparcie oferowane biznesowi przez urządzenia fiskalne, odgrywa coraz większą rolę w codziennej strategii przedsiębiorców.

Rozmowa z Januszem Krupą, Dyrektorem Centrum Technologii Sprzedaży NOVITUS, Oddziału COMP SA w Nowym Sączu.

W jakim kierunku zmienia się polski rynek urządzeń fiskalnych i jak na tym tle można ulokować markę Novitus?

Dziś kasa czy drukarka fiskalna to już nie tylko obowiązek fiskalny, ale coraz więcej modułów i narzędzi analitycznych, rozbudowana komunikacja z zewnętrznymi bazami danych, zaawansowane analizy marketingowe czy możliwość prowadzenia badań rynku oraz aktywnych działań reklamowych bezpośrednio na stanowisku kasowym. Dynamiczny rozwój nowych technologii komunikacyjnych pozwala także na integrowanie urządzeń fiskalnych z coraz szerszą gamą urządzeń zewnętrznych oraz środowisk programistycznych takich jak OSX czy Android. Novitus odnajduje się w nowych rynkowych realiach bardzo dobrze i jest liderem zmian. Strategia marki Novitus od dawna opiera się na takich kluczowych obszarach jak innowacyjność, elastyczność i funkcjonalność oferowanych rozwiązań. Dlatego staramy się nie tylko podążać za trendami, ale także samodzielnie je kreować.

Jak klienci przyjmują wasze działania na rynku urządzeń fiskalnych?

Nic nie mówi więcej o opiniach klientów niż wyniki sprzedaży naszych urządzeń. Od wielu lat marka Novitus jest prymusem w tym segmencie. Tegoroczny raport „Rynek Urządzeń Fiskalnych – Polska 2013”, publikowany cyklicznie przez Instytut Rynku Elektronicznego, po raz kolejny potwierdził naszą pierwszą pozycję w rankingach. Produkty Novitus to 27% wszystkich zakupionych w roku 2013 urządzeń fiskalnych. W sprzedaży urządzeń fiskalnych dla taksówek, Novitus osiągnął udział niemal 80%. Jesteśmy naprawdę dumni, że ponad 700.000 różnych urządzeń fiskalnych pracujących w polskich firmach to urządzenia Novitus.

Pozycja lidera wynika nie tylko z samej strategii, ale także z wysokiego standardu procedur związanych z działalnością badawczo-rozwojową. Bardzo nowoczesne procesy B+R oraz ścisła współpraca ze światowymi liderami technologii IT owocuje innowacyjnymi wyrobami na najwyższym poziomie.

Istotnym czynnikiem wpływającym na atrakcyjność naszych urządzeń jest także unikalny design, który zawdzięczamy współpracy z wiodącymi polskimi pracowniami projektowania przemysłowego. W ramach poszukiwania nowych kierunków rozwoju organizujemy także konkursy projektów dla młodych twórców, również spoza Polski.

Jaki jest finalny efekt tych prac i czym zaskoczycie rynek w roku 2014?

Naszym flagowym produktem w tym roku jest drukarka fiskalna HD E, która wyznacza zupełnie nowe standardy w tej grupie urządzeń. Drukarka Novitus HD E dzięki wyjątkowym parametrom pracy i najwyższej jakości mechanizmu drukującego, gwarantuje bardzo długie bezproblemowe użytkowanie nawet na najbardziej obciążonych stanowiskach. Jest to efekt naszej partnerskiej współpracy ze światowym liderem, firmą Citizen. Ale poza odpornością na duże obciążenia, drukarka oferuje unikalne korzyści dla użytkownika oraz innowacyjne rozwiązania biznesowe.

Najbardziej widoczny i przyciągający oko sklepowych klientów jest duży wyjątkowy wyświetlacz High Color 4,3” i animowane kolorowe reklamy. Takie zastosowanie wyświetlacza pozwala na prowadzenie akcji promocyjnych bezpośrednio na stanowisku kasowym. Możliwość zdalnego zarządzania plikami reklam daje szansę na rozwój nowego rodzaju programów marketingowych dla detalistów, zarówno tych największych jak i dla mniejszych niezależnych sklepów.

Jedną z najważniejszych innowacji jest centralne zarządzanie nie tylko treściami reklamowymi, ale także innymi parametrami drukarki oraz możliwość diagnozowania stanu technicznego urządzeń pracujących zdalnie – rozwiązanie stworzone z myślą o większych sieciach handlowych i operatorach działających w ramach sieci franchisingowych. Dzięki wbudowanemu serwerowi WWW, istnieje wygodny dostęp do urządzenia z dowolnego miejsca na świecie. Wraz z urządzeniem oferowane jest także rozwiązanie softwareowe centralnego zarządzania całymi zespołami urządzeń HD E, pracującymi w rozproszonych strukturach, przeznaczone dla największych odbiorców korporacyjnych. Głównym celem tego projektu było stworzenie urządzenia pozwalającego przedsiębiorcom m.in. efektywnie obniżać koszty obsługi własnej infrastruktury IT.

Drukarka Novitus HD E oferuje także wiele nowatorskich rozwiązań wspierających detalistę w codziennej komunikacji z konsumentem, m.in. bardzo rozbudowane możliwości programowania treści paragonów – możliwość druku dowolnych grafik monochromatycznych w wysokiej rozdzielczości, umieszczanie dowolnych kodów kreskowych i QR oraz logotypów, wydruk faktur niefiskalnych oraz innych dokumentów tekstowo-graficznych, kuponów, kodów premiowych itp. Proces wydruku jest w pełni graficzny, co zapewnia znakomitą czytelność i estetykę. Niezawodny mechanizm drukujący Citizen, działający w trybie „wrzuć i pracuj” jest także bardzo szybki i pozwala wydrukować paragon zawierający 100 pozycji w ciągu zaledwie 5,5 sekundy. Drukarka ma możliwość wydrukowania NIP-u nabywcy, a dzięki 60 znakowym opisom towarów, paragon zawsze pozwala na precyzyjną identyfikację poszczególnych pozycji.

Dzięki rozbudowanym portom komunikacyjnym (USB, Ethernet, PC2, RS232) możliwa jest integracja drukarki z centralnymi systemami gromadzenia informacji, systemami monitorującymi oraz innymi rozwiązaniami firm trzecich, działającymi niezależnie od systemu sprzedażowego.

Skąd płyną inspiracje dla takich kierunków rozwoju urządzeń fiskalnych?

Marka Novitus jest stale rozwijana w ramach grupy COMP SA, której Novitus jest obecnie częścią. Dzięki temu udaje się nam osiągać wiele korzyści płynących w efektu synergii oraz przepływu doświadczenia i wiedzy pomiędzy różnymi działami i spółkami grupy. Stawiamy także na maksymalną otwartość wobec nowych trendów w całej branży IT, bacznie obserwujemy pojawiające się błyskawicznie nowe technologie mobilne i ich wpływ na segment urządzeń fiskalnych, wciąż poszukujemy w nich inspiracji. Na przykład w tym roku konferencja firmy Apple pod nazwą WWDC 2014, zorganizowana w pierwszej połowie czerwca w San Francisco przyciągnęła 6000 programistów z całego świata, a wśród nich byli także nasi specjaliści z Działu B+R. Ta wielka, trwająca cały tydzień impreza służyła m.in. wymianie doświadczeń pomiędzy inżynierami pracującymi nad innowacyjnymi technologiami IT.

Nasze produkty często są zgłaszane do różnego rodzaju konkursów, a współzawodnictwo pozwala podnosić standardy. Nasze wyroby były już laureatami bardzo wielu prestiżowych nagród i wyróżnień. Najważniejsze to Godło Promocyjne „Teraz Polska”, Dobry wzór, Lider Rynku, Euro Leader oraz Innowacja Roku. Także nasza ostatnia premiera, czyli drukarka HD E uzyskała rekomendację do najnowszej edycji konkursu Dobry Wzór 2014, organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

Sukces to w przypadku waszej marki prawdziwa tradycja?

Novitus to marka z wielką historią. W tym roku obchodzimy jubileusz jej 20-lecia, a każdy rok działalności to kolejny dowód, że przyjęta strategia przynosi od lat bardzo dobre efekty i sprawia, że klienci rzeczywiście doceniają nasze wsparcie dla ich biznesu. Novitus od samego początku stawiał na pierwszym miejscu wzorowe relacje z klientami, partnerami handlowymi oraz pracownikami. Dzięki temu udało się nam zbudować znakomity zespół, wyposażony w unikalne kompetencje. Dziś śmiało można powiedzieć, że pracownicy i partnerzy handlowi to jeden z filarów sukcesu marki Novitus.

Rozmawiała Kornelia Jankowska

VIP 01-08-2014